blandras, renras?

vad säger att en renrasig hund är mer värd än en blandras?
Är så trött på olika disskusioner om blandras hundar.
visst finns de många som kanske avlar lite för många raser, kanske 5 olika dvärg raser.
Men är man en seriös uppfödare och man vet att föräldrarna är friska och har haft friska generationer, så vad spelar de för roll om man avlar då?!
Nu kanske folk tror att så sitter hon och säger enbart för att hon själv har en blandras, men saken är den att mim familj har renrasiga jämthundar och min sambos familj har jätte fina drever hundar.
Och ja tycker faktiskt att i vissa fall så kan man få en grymt mycket snyggare och friskare hund än en renrasig.
Jag önskar tex att blandraserna blev exakt lika hyllade som dom renrasiga, de ska finnas lika många utställningar för blandraser som för renrasiga så att folks får se dom friska och snygga blandisarna!

Min underbara blandis är mitt allt, och skulle inte byta henne mot hundra renrasiga boston terrier!



//jessica


Kommentarer
Postat av: Sandra

Håller med dig till max =)

2012-01-03 @ 21:30:16
URL: http://angelus.bloggsida.se
Postat av: Nilla

Hej

Kan ju säga att nu är det skillnad jämfört med ca 10 år sen då var blandraserna inte värda ett skit du fick de för typ en femma nu får du betala från 6ooo och uppåt och det pga att folk har börjat värdesätta blandraserna på ett helt annat sätt..

2012-01-04 @ 20:22:39
URL: http://http//fnilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0